- AK Banská Bystrica
- AK Bratislava
- AK Dubnica nad Váhom
- AK Holíč
- AK Kamenica n/Cirochou
- AK Košice
- Cross country soaring Košice
- AK Lučenec
- AK Martin
- SGC Martin
- AK Nitra
- AK Nové Zámky
- AK Očová
- AK Partizánske
- AK Piešťany
- AK Poprad
- AK Prešov
- AK Prievidza
- AK Ružomberok
- AK Sabinov
- AK Senica
- AK Spišská Nová Ves
- AIR SYMPATIA Trenčín
- AK Trenčín
- AK Trnava
- Parašutistický klub
- AK Žilina
- ŽP Šport Podbrezová
Informácia prezidenta členom SNA
ALPS je dobrovoľné občianske združenie, ktoré vzniklo pred necelým polrokom a ktoré si dáva za cieľ zastupovať svojich členov – prevádzkovateľov z oblasti všeobecného letectva v situáciách, kedy je potrebné byť silnejším partnerom v rokovaniach s orgánmi štátnej správy a váhou zástupcu všeobecného letectva sa zúčastňovať aj na tvorbe legislatívnej základne.
SNA túto ponuku na členstvo v ALPS privítal v pevnej viere, že ALPS bude pracovať v prospech celého slovenského letectva, teda aj športového.
Súčasne však chcem informovať, že ponuku na členstvo dostali osobitne aj letecké školy - registrované výcvikové zariadenia (RF), ktoré pôsobia popri niektorých aerokluboch SNA (napr. Nitra, Poprad ... a ďalšie). Je iba na rozhodnutí vedenia týchto aeroklubov, či chcú samostatné členstvo aj pre svoje RF, alebo sa v asociácii nechajú zastupovať prostredníctvom SNA.
Treba teda zdôrazniť, že ASLP nie je žiadna novovzniknutá organizácia, ktorá by mala ambíciu suplovať SNA.
Ďalej sa chcem zmieniť o pracoviskách údržby.
SNA má schválených niekoľko pracovísk údržby lietadiel (ďalšie sa pripravujú). Sú to iba odlúčené pracoviská jedného systému – technickej služby SNA, ktorého nositeľom schváleným LÚSR pod č. SK MF-005, je Slovenský národný aeroklub.
Pravdepodobne už nie je nutné zdôrazňovať, že tieto nové organizačné členenia nie sú výmyslom ani SNA, ani LÚSR, ale je to jednoducho súčasť a naša „daň“ za členstvo v EÚ. A ani pripomínať fakt, že pracoviská údržby sú schvaľované na základe splnenia predpísaných kritérií a ich schválený štandard musí byť v súlade s príručkou daného pracoviska sústavne udržiavaný po celú dobu jeho činnosti.
Nebolo by preto dobré, ak by sme podľahli mylnej predstave, že po schválení pracoviska môže ísť všetko opäť „po starom“. Ak by takýto stav nastal, jeho trvanie môže byť ohraničené nanajvýš najbližšou kontrolou oprávneným pracovníkom TS SNA, alebo LÚSR. Zistenie nesúladu schválenej príručky pracoviska s realitou by malo za následok nielen okamžité zastavenie činnosti pracoviska, ale aj vytváranie obrazu SNA ako nedôveryhodného partnera v očiach kompetentného orgánu.
Pracovníci LÚSR už začínajú vykonávať následné kontroly schválených pracovísk, tak, ako im to prikazuje legislatíva. Chcem vyzvať funkcionárov aeroklubov, zodpovedných za tieto pracoviská, aby boli voči pracovníkom LÚ SR pri vykonávaných kontrolách maximálne ústretoví.
Prezident SNA, PaedDr.Ján Mikuš