- AK Banská Bystrica
- AK Bratislava
- AK Dubnica nad Váhom
- AK Holíč
- AK Kamenica n/Cirochou
- AK Košice
- Cross country soaring Košice
- AK Lučenec
- AK Martin
- SGC Martin
- AK Nitra
- AK Nové Zámky
- AK Očová
- AK Partizánske
- AK Piešťany
- AK Poprad
- AK Prešov
- AK Prievidza
- AK Ružomberok
- AK Sabinov
- AK Senica
- AK Spišská Nová Ves
- AIR SYMPATIA Trenčín
- AK Trenčín
- AK Trnava
- Parašutistický klub
- AK Žilina
- ŽP Šport Podbrezová
Informácia prezidenta SNA
Predpokladám však, že v priebehu najviac troch týždňov sa nám to podarí.
Čo nám bráni vypublikovať poplatky už teraz? Najmä to, že u viacerých dôležitých parametrov, ktoré vstupujú do kalkulácie zatiaľ nevieme určiť ich hodnotu.
Zmienim len niektoré:
- Čakáme na vyjadrenie Leteckého úradu, či lietadlá, používané pre výcvik vlastných členov vo vnútri aeroklubov budú v riadenom, alebo v neriadenom prostredí.
- Zatiaľ máme schválených 6 pracovísk údržby leteckej techniky (tzv. „F“). Podľa zatiaľ prejaveného záujmu je predpoklad schválenia ešte cca ďalších 5-6, ale ich definitívny celkový počet bude známy až po splnení stanovených podmienok.
- Zatiaľ nie je známy počet lietadiel, ktoré aerokluby dajú do prevádzky. Rozhodovanie o počte lietadiel daných do prevádzky v r. 2011 je naviac ovplyvnené pretrvávajúcou nejasnou situáciou okolo L-13, čo je v plachtárskom výcviku ťažiskový typ.
- Finalizujú sa práce na vývoji vlastného, účelovo riešeného softvéru, ktorý musí byť „user friendly“, musí umožňovať čo najjednoduchší prístup pre všetkých zainteresovaných užívateľov – bez ohľadu na to, na ktorom mieste územia SR pôsobia a musí spĺňať požiadavky LÚSR.
- Ako som uviedol vo svojej správe o činnosti v r. 2010 (viď webová stránka SNA), „zákonnou“ podmienkou akceptovateľného a fungujúceho systému je reálna existencia oddelených samostatných funkcií, vzťahujúcich sa k činnosti CAMO, AMO a postu nezávislého manažéra kvality.
Vykalkulovať náklady na ich činnosť v tomto okamžiku možno len ťažko, pretože vzhľadom na skutočnosti uvedené v bodoch 1) až 3), zatiaľ nepoznáme predpokladaný počet nutných výjazdov na povinné audity „F“ pracovísk (najmenej 2x ročne na jedno pracovisko) a ani počty lietadiel v prostredí riadenia letovej spôsobilosti a predpokladané počty výjazdov za lietadlami za účelom vydania ARC.
Opäť pripomínam, že naším cieľom je, aby sumárne náklady aeroklubov na udržiavanie letovej spôsobilosti flotily ich lietadiel, boli v konečnom výsledku badateľne nižšie, ako v v ktorejkoľvek komerčnej organizácii. Dosiahnutie tohto cieľa by bolo jednou zo služieb, ktoré vnímame ako zmysel nášho poslania a vašej existencie vo zväzku SNA.
PaedDr. Ján Mikuš, Prezident SNA